Bækkenbundshold / Kniberiet

Formål:
Træningen er for dem der har svært ved at holde på urin, luft eller afføring, og som har brug for at få trænet deres bækkenbund. Bækkenbunden er en muskel der lukker bækkenet forneden, og ved hjælp af knibeøvelser holdes musklen stram.

Kan du holde tæt ? - ellers er der heldigvis hjælp at hente. - Der findes forskellige former og årsager til inkontinens, - bækkenbundstræning kan være løsningen og er ofte en del af løsningen.

Vi anbefaler en forundersøgelse før tilmelding:
- for at afklare om din inkontinens høre til en af de former som bækkenbundstræning ofte hjælper på.
- for at teste om du kniber rigtigt og målt hvor stærk du er så der kan sættes et mål op for træningen.

Undervisningen vil veksle mellem teori og praktiske øvelser og vi vil berøre følgende emner:
- bækkenbundens opbygning og funktion
- inkontinensformer
- andre muligheder for hjælp
- brug af hjælpemidler

Vidste du at:
- 50% af alle kvinder mellem 20 og 60 år oplever af og til inkontinens
- 25% oplever jævnlig inkontinens
- 7% taler med deres læge om det
- 3-4% bliver behandlet.

Se vores folder om Bækkenbundstræning 

baekkenbundstraening