Holdtræning

Vi tilbyder mange forskellige hold.

Puls & Styrke
Puls & Styrke er en effektiv måde at få trænet hele kroppen på. Timen indledes med ca. 10 minutters opvarmning, som typisk består af enkle øvelser til musik. Dernæst styrkeøvelser, hvor hele kroppen arbejdes igennem. Der anvendes redskaber i form af elastikker, vægtskiver/håndvægte og bolde. Timen afsluttes med let udstrækning. Puls & Styrke er timen for den, der ønsker styrketræning på hold med fokus på styrke-udholdenhed. Timen er for alle uanset niveau.

Senior cirkeltræning
Cirkeltræning tilpasset et ældre publikum. En time med gode styrke- og stabilitetsøvelser, men også enkelte pulsøvelser. Øvelserne er opdelt i baser, og man flytter konstant fra en øvelse til en anden. Timen kræver ingen forudsætning for at man kan deltage – blot at man er 50+ og der tages selvfølgelig hensyn til individuelle træningsniveau samt skavanker. Efter træningen vil der være mulighed for socialt samvær med kaffe i centerets café-område.

Senior Fitness
Senior træning er tilpasset et ældre publikum. En time med gode styrke- og stabilitetsøvelser, men også enkelte pulsøvelser. Timen kræver ingen forudsætning for at man kan deltage – blot at man er 50+ og der tages selvfølgelig hensyn til individuelle træningsniveau samt skavanker. Efter træningen vil der være mulighed for socialt samvær med kaffe i centerets cafe´ område.

Yoga
Nærvær med LindHeart yoga, vedligehold dig selv, ved at skabe centrering, balance i krop og sind, få hjerte og hjerne til at arbejde sammen. Du får mere energi, mere ro, styrke, smidighed, balance, samt større kropsbevidsthed. Øvelserne forgår i roligt tempo, så der er tid til at lytte til kroppens signaler og fordybe sig. Undervisningen rundes af med dybdeafspænding til hele kroppen.

Yin Yoga
Yin Yoga er mindfull træning, hvor du lytter til din krop og får tid til at komme i nogle dybe stræk. Musklerne bliver afspændt og bindevævet strækkes. Der er ingen krav eller forventninger til dig. Vi befinder os 3-5 minutter i en yin yogastilling, så du får tid til at give slip og bare være i strækket, så din krop og sjæl kommer ind i en sund tilstand.

Pilates
Pilates er en træningsform med særligt fokus på kropskorsettet og tager udgangspunkt i mavens og ryggens muskler. Timen indeholder dog også øvelser for balder, lår og overkrop. Øvelserne foregår i roligt og kontrolleret tempo på måtte. Pilates vil styrke og forbedre din kropsholdning, øge din kropsbevidsthed og bevægelighed, samt give fladere mave og mere veldefinerede muskler. Pilates er for alle – også mænd! Timen er særligt velegnet, hvis man døjer med ryg- og nakkeproblemer.

TRX
TRX er udfordrende, sjovt og ligeså hårdt, som du ønsker. Alsidigt, funktionelt og rammer din core som intet andet. Din egen kropsvægt indgår som belastning i den funktionelle træning, der er let tilgængelig for stort set alle, som ønsker at træne og blive udfordret på styrke, stabilitet, mobilitet og balance.

Core Attack
Core Attack er intensiv core-træning for mavemusklerne med særligt fokus på de dybe mave- og rygmuskler(muskelkorsettet). I timen vil indgå funktionelle vægtøvelser, frie øvelser og en række forskellige sit-ups. Der er ingen koreografi eller aerobic i timen – en let opvarmning inden timen kan anbefales.

Tabata
Tabata-træning giver optimal form og fedtforbrænding. Træningen er opbygget af intervaller, hvor man yder sit maksimale i 20 sekunder og holder 10 sekunders pause, dette gentages 8 gange.
Ophavsmanden til træningsformen er Dr. Izumi Tabata, som på National Institut of Fitness and Sport i Tokyo har forsket i forskellige træningsformer og er nået frem til tabata-intervallerne, som er en af de mest effektive metoder til at forbedre både træningspræstation og iltoptagelse.
Tabata-træning er hurtigt, effektivt, sveddryppende og et perfekt supplement til din øvrige træning. Der anbefales en let opvarmning inden holdstart.

Boldtræning
I denne time træner vi øvelser med udgangspunkt i den store bold. Der er primært fokus på træning af musklerne i mave og ryg for at øge stabiliteten i dette område. Træningen suppleres af lette styrkeøvelser med bl.a. håndvægte og elastikker.

Crossdance
Crossdance er et dance fitness koncept baseret på moduler med Dance, Bodytoning, Cardio og Balance. Modulernes rækkefølge er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning. Der danses efter det berømte Crossdance “hjul”. Timen er for alle niveauer. “We don´t sweat – we sparkle”

DanceFit
Dance Fit kombinerer dans og fitness, og er for dig, der godt kan lide at få pulsen op og få sved på panden. Du forbedrer din kondition og din balance, og får med garanti et skud ny energi. Det er motion på den absolut sjove måde med højt humør, god stemning og fed musik. Dance Fit er inspireret af aerobic, zumba, ballet, funk, og jazzdance, og er bygget op som et mix af høj intensitets intervaller (høj puls) og lav intensitets intervaller hvor vi har fokus på toning af kroppen samt balance.

Hjertehold
Hjerteholdet er et specifikt holdtræningstilbud til dig, som har været gennem et genoptræningsforløb efter en hjerte-karsygdom. Vi ønsker, at støtte dig i din videre genoptræning og aktive hverdag, således at du forsat kan styrke og fremme din krop og kredsløbet. Vi samarbejder med Sundhedscenter Vejle og hjerteafdelingen på Vejle Sygehus omkring dette holdtræningstilbud. Træningen vil blive gennemført af en fysioterapeut med den nødvendige viden om hjertepatienter. Træningen vil bestå af traditionel holdtræning, lege/boldspil, træning i fitness center og udendørstræning. Derudover vil hver enkelt deltager få tilrettelagt et individuelt træningsprogram, så denne er rustet til at træne på egen hånd. Hjerteholdet træner flere gange ugentligt, typisk kommer deltagerne på et eller to af holdende. Deltagerne på hjerteholdet får udover selve holdtræningen fri adgang til at benytte træningscentrets faciliteter alle ugens syv dage. Vi samarbejder med fitnesscentret om hjerteholdstræningen, således at deltagerne indmeldes i fitnesscenteret med mulighed for fri afbenyttelse af træningscentret og holdtræninger. Derudover får deltagerne mulighed for fysioterapeutisk holdtræning på hjertehold.

Hjertehold 1 (nybegyndere): Mandag kl. 07.30-08.25 og torsdag kl. 08.00-08.55

Hjertehold 2 (øvede):           Tirsdag kl. 07.30-08.25 og torsdag kl. 09.00-09.55