Holdtræning

Her kan du se beskrivelser af de hold, vi tilbyder. Se holdplanen ved at klikke HER og tilmeld dig hold ved at klikke HER
Ønsker du en gratis prøvetime, beder vi dig kontakte os.

SeniorFitness
SeniorFitness er tilpasset et ældre publikum på 50+. Timen består af gode styrke- og stabilitetsøvelser med brug af redskaber som håndvægte, elastikker, bænke og bolde. Der er også enkelte pulsøvelser. Forudsætningen for at deltage på holdet er blot, at du er 50+. Der tages selvfølgelig hensyn til individuelle træningsniveauer samt eventuelle problematikker. Før/efter træningen vil der være mulighed for socialt samvær i centerets caféområde.
Varighed: 55 min.

Cirkeltræning
Cirkeltræning er en effektiv træningsform for kroppens store muskelgrupper med en kombination af styrke, stabilitet og kondition. Træningen er opbygget af forskellige træningsstationer i en cirkelformation, som både indeholder maskiner og gulvøvelser. Hver station er efterfulgt af en pause, hvor du rykker til næste station. Du får en alsidig træning og sved på panden! Der er ingen forudsætning for at deltage på holdet, da du selv kan styre intensiteten af øvelserne. Der tages selvfølgelig hensyn til individuelle træningsniveauer samt eventuelle problematikker. Før/efter træningen vil der være mulighed for socialt samvær i centerets caféområde. Let opvarmning inden holdstart anbefales.
Varighed: 45 min.

Yoga
Vedligehold dig selv ved at skabe centrering, balance i krop og sind og få hjerte og hjerne til at arbejde sammen. Du får mere energi, ro, styrke, smidighed, balance samt større kropsbevidsthed. Øvelserne forgår i roligt tempo, så der er tid til at lytte til kroppens signaler og fordybe sig. Undervisningen rundes af med dybdeafspænding til hele kroppen.
Varighed: 55-60 min.

Pilates
Pilates er en træningsform med særligt fokus på kropskorsettet og tager udgangspunkt i mavens og ryggens muskler. Timen indeholder også øvelser for baller, lår og overkrop. Øvelserne foregår i roligt og kontrolleret tempo på måtte. Pilates vil styrke og forbedre din kropsholdning, øge din kropsbevidsthed og bevægelighed, samt give fladere mave og mere veldefinerede muskler. Pilates er for alle – også mænd! Timen er særligt velegnet for dig med ryg- og nakkeproblemer.
Varighed: 55 min.

Boldtræning
Boldtræning er en blid træningsform og består af øvelser med udgangspunkt i store bolde. Der er fokus på træning af musklerne i mave og ryg for at øge stabiliteten i dette område og hjælpe dig til en god kropsholdning. Træningen suppleres af lette styrkeøvelser med bl.a. håndvægte og elastikker.
Varighed: 45 min.

DanceFit
DanceFit kombinerer dans og fitness og er for dig, der kan lide at få pulsen op og få sved på panden, mens du har det sjovt. Du forbedrer din kondition og din balance, og får med garanti et skud ny energi. Det er motion på den absolut sjove måde med højt humør, god stemning og fed musik. DanceFit er inspireret af aerobic, zumba, ballet, funk og jazzdance, og er bygget op som et mix af højintensitetsintervaller (høj puls) og lavintensitetsintervaller med fokus på toning af hele kroppen og balance.
Varighed: 55 min.

Puls/styrke
Puls/styrke er en effektiv måde at få trænet hele kroppen på. Timen indledes med opvarmning, som typisk består af øvelser til musik. Dernæst styrke- og pulsøvelser, hvor hele kroppen arbejdes igennem. Der anvendes redskaber i form af elastikker, vægtskiver/håndvægte og bolde. Timen afsluttes med let udstrækning. Puls/styrke er for dig, som ønsker styrketræning på hold med fokus på styrke og udholdenhed. Timen er for alle uanset niveau.
Varighed: 55 min.

Fysiofitnesshold – fitnesshold med fysioterapeut som instruktør

Fysio-ryg/nakke/skulder 
Holdtræning med fysioterapeut. Adgang til holdet kræver PLUS eller SUPER+ medlemskab. Fysioterapeutisk klippekort kan også bruges til holdet. Dette hold er for dig, som har problematikker eller blot ønsker at forebygge gener og styrke ryg, nakke og skuldre. Træningen gennemføres af en fysioterapeut med den nødvendige viden om ryg-/nakke-/skulderproblematikker og består af holdtræning med gulvøvelser og evt. redskaber som bolde/elastikker mm.
Varighed: 45 min.

Fysio-TRX
Holdtræning med fysioterapeut. Adgang til holdet kræver PLUS eller SUPER+ medlemskab. Fysioterapeutisk klippekort kan også bruges til holdet. For dig som ønsker at komme i bedre form og blive stærkere på en sjov og effektiv måde. Med et stort fokus på styrke og stabilitet af hele din krop, vil du blive guidet og motiveret i træningen af en fysioterapeut. Der garanteres for øvelseskvalitet, smittende energi og sved. Når du træner TRX vil du blive udfordret i balance og fleksibilitet, samtidig med at styrketræning og konditionstræning går hånd i hånd. TRX foregår i slynger monteret i loftet, hvor vi anvender egen kropsvægt som modstand. Vi kommer omkring hele kroppen i træningen, som er funktionel, hvilket betyder, at du vil opleve stor overførbarhed til dagligdagsbevægelser. TRX er for dig, som kan lide udfordring, ønsker en effektiv træning og en forbedret kropsholdning. Er du nybegynder, motionist eller elite, vil TRX-træning uanset niveau give tydeligt afsæt i din dagligdag, og alle kan være med.
Varighed: 55 min.

Fysiobold
Holdtræning med fysioterapeut. Adgang til holdet kræver PLUS eller SUPER+ medlemskab. Fysioterapeutisk klippekort kan også bruges til holdet. Søger du en træningsform som vil forbedre din balance, koordination og stabilitet, er træning på en stor bold et effektivt redskab til at opnå disse fokuspunkter. Når du træner på den store bold, giver det smil på læben og får motivationen og legebarnet frem i enhver. Du kan forvente en træningsform, som samtidig udfordrer din styrke og balance i øvelser, hvor vi garanterer kvalitet og grundig guiding fra fysioterapeuten. Der vil være øvelser i stående, siddende og liggende. På den store bold træner vi i høj grad funktionelt, hvilket betyder at bevægelserne er genkendelige for kroppens reaktions-, afværge- og igangsætningsmønstre. Bolden stiller på samme tid krav til kroppens stabilitet, som er et element i enhver form for bevægelse. Kroppens muskler stimuleres og trænes reflektorisk og bevidst, som har stor relevans i hverdagen. Med træning på bolden får du en positiv effekt på både kropsholdning, styrke og balance. Du mærker tydeligt, at du bliver bedre.
Varighed: 55 min.

Fysiopilates (begynder)
Holdtræning med fysioterapeut. Adgang til holdet kræver PLUS eller SUPER+ medlemskab. Fysioterapeutisk klippekort kan også bruges til holdet. Undervisningen foregår i et roligt og kontrolleret tempo, og der tages individuelle hensyn. Der lægges særligt vægt på stabilitetstræning gennem øvelser, som genopbygger styrke og udholdenhed i de skeletnære muskler. Derudover vil der indgå aktive afspændingsøvelser samt bevægelighedsøvelser. Træningen indeholder øvelser på måtte samt øvelser med lette træningsredskaber som fx bolde og elastikker. Der er ingen krav om træningsniveau, men da en stor del af øvelserne foregår liggende, er det en forudsætning, at man kan komme op og ned fra gulvet.
Varighed: 55 min.

Fysio-crossfiness 
Holdtræning med fysioterapeut. Adgang til holdet kræver PLUS eller SUPER+ medlemskab. Fysioterapeutisk klippekort kan også bruges til holdet. Fysio-crossfitness er den optimale måde at indlede dit crossfitnesseventyr, udfordre krop og hjerne med øvelser, du måske ikke troede, du kunne udføre. Vi arbejder i intervaller med høj intensitet og fokus på kvalitet for at undgå overbelastningsskader og få det maksimale ud af indsatsen. Du vil opleve at få større overskud, få smertelindring i fx ryggen, blive stærkere og have lettere ved flere ting i hverdagen. Der er fokus på funktionel træning indeholdende elementer fra styrke-, kondition- og balancetræning. Du vil lære at dødløfte og squatte, så du får stærkere ryg/ben og ømheden i knæene fortager sig. Samtidig er der fokus på at styrke og stabilisere skuldrene. OBS! De første 15 min. opvarmer holdet selv.
Varighed: 55 min.

Fysio-morgenhold
Holdtræning med fysioterapeut. Adgang til holdet kræver PLUS eller SUPER+ medlemskab. Fysioterapeutisk klippekort kan også bruges til holdet. Hører du blandt de morgenfriske, som ønsker at træne tidligt om morgenen og få energi til resten af dagen? Så er dette hold noget for dig! Uanset om du har et fysisk hårdt arbejde, eller et stillesiddende job, hvor du ikke får rørt dig nok, vil dette hold være godt for dig og din krop. Begge arbejdstyper kan give smerter i ryg, nakke, skuldre og resten af kroppen. Vi kan hjælpe med at lindre smerterne og giver dig muligheden for at træne inden arbejde, så du kan starte arbejdsdagen fuld af energi!  Træningen foregår i vores træningscenter og består af funktionel træning med fokus på ryg, skuldre og knæ. På holdet vil du træne sammen med en fysioterapeut, som har indgående kendskab til de udfordringer, netop du har. Vi kommer til at træne crossfitness-inspireret, styrketræning, konditionstræning og meget mere.
Varighed: 55 min.

Hjertehold
Hjertehold er et specifikt holdtræningstilbud til dig, som har været gennem et genoptræningsforløb efter en hjerte-/karsygdom. Vi ønsker at støtte dig i din videre genoptræning og aktive hverdag, så du forsat kan styrke og fremme din krop og kredsløbet. Vi samarbejder med Sundhedscenter Vejle og hjerteafdelingen på Vejle Sygehus omkring dette holdtræningstilbud. Træningen gennemføres af en fysioterapeut med den nødvendige viden om hjertepatienter og består af traditionel holdtræning, lege/boldspil, træning i fitnesscenter og udendørstræning. Derudover vil hver enkelt deltager få tilrettelagt et individuelt træningsprogram, så denne er rustet til at træne på egen hånd. Hjerteholdet træner flere gange ugentligt, typisk kommer deltagerne på et eller to af holdende. Deltagerne på hjerteholdet får udover selve holdtræningen fri adgang til at benytte træningscenterets faciliteter.
Varighed: 55 min.