Klinikken

FysioDanmark Vejle er en klinik der ligger vægt på at arbejde efter moderne fysioterapeutiske principper og vægter derfor efteruddannelse højt. Vi ligger også vægt på faglig udvikling for altid at kunne tilbyde en behandling på et højt niveau, der altid er opdateret med den nyeste viden.

Vores målsætning er at udføre en grundig undersøgelse og behandling af høj kvalitet, som retter sig mod lige netop dit problem. Vi er meget interesserede i at lytte til dig og vægter dine oplevelser af dine smerter eller din sygdom meget højt. Din oplevelse af symptomerne er central i forhold til at stille den korrekte diagnose og derved sikre den optimale behandling. Tilsvarende mener vi det er vigtigt, at du får en ordentlig forklaring på hvad der er årsagen til dine symptomer.

Vi har fokus på at du udover behandlingen, får et individuelt tilpasset træningsforløb, samt hjemmeøvelser, råd og vejledning. Dette sikrer at du hurtigst muligt bliver rask igen og risikoen for tilbagefald af dit problem minimeres. Vi prioriterer også et godt samarbejde med din egen læge eller speciallæge og behandlere du måske tidligere har været i behandling hos, derfor vil der altid efter endt behandling blive skrevet et afsluttende lægebrev / epikrise til din egen læge sådan at dit forløb bliver tilknyttet din lægejournal.

Vi modtager alle former for patienter. Hvad enten du har artrose eller leddegigt, søger vejledning i ergonomi, ryg-nakkeproblemer, museskader, idrætsskader mm. vil der være en fysioterapeut der kan varetage dig.

Hver fysioterapeut har specielle interesser, og i kraft af sin interesse taget efteruddannelse i specialområder. Derfor vil fysioterapeuten ofte have særlig viden inden for det område din skade omhandler.

Klinikken er godkendt som praktikplads for fysioterapeut studerende under UCL (University College Lillebælt) og UC Syd (University College Syddanmark). Vi har et meget bredt patientgrundlag, der giver den studerende mulighed for at stifte bekendtskab med mange områder inden for fysioterapien. Praktikken er krævende, og der forventes en stor arbejdsindsats samt en entusiastisk indstilling til forløbet. Vi sætter en stor ære i at være med til at uddanne fremtidens fysioterapeuter.

Velkommen hos FysioDanmark Vejle
Se vores Velkomst folder her